Zadania zaplanowane w projekcie obejmują:
I. Seminarium wprowadzające (dla uczestników projektu, ok.50 osób) – tematyka: przedstawienie założeń projektu, cel: wspólna debata nad opracowaniem programu warsztatów teoretycznych dla osób wyjeżdżających na wizyty studyjne, oraz programu 2 tygodniowych wizyt studyjnych
II. Szkolenia wprowadzające (3) – przekazanie teoretycznej wiedzy na temat poszczególnych systemów oświaty oraz sposobów pracy z uczniami zdolnymi plastycznie obowiązujących w placówkach partnerskich. Szkolenia odbywać się będą w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Udział brać będą uczestnicy wyjazdów studyjnych tj. 10 os. Szkolenia prowadzić będą dwie osoby z każdego kraju partnerskiego – naukowcy i praktycy zajmujący się problemem dzieci zdolnych plastycznie
III. Wizyty studyjne (3) – przeprowadzenie dwutygodniowych wizyt studyjnych w placówkach krajów partnerskich w UNIVERZA NA PRIMORSKEM (Słowenia), UNIWERSYTETEM KATOLICKIM W RUŽOMBERKU (Słowacja) oraz w LICEUM PRZY DONIECKIM UNIWERSYTECIE NARODOWYM (Ukraina). – w wizytach uczestniczyć będzie 5 grupa naukowców, specjalistów i metodyków Krakowskiej Akademii oraz Polskie Stowarzyszenie Wychowania Pozaszkolnego im. Aleksandra Kamińskiego, a także 5 os. grupa najlepszych studentów kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika Wczesnoszkolna z wychowaniem plastycznym Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz 3-4 osobowa ekipa filmowa. Po każdej wizycie zostanie opracowany model metod pracy, diagnozy lub opieki (w zależności od specjalizacji partnerów) nad dzieckiem zdolnym plastycznie.
IV. Wypracowanie Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie dla klas 1-3, składającego się z materiałów teoretycznej wiedzy na temat modelu pracy z uczniem zdolnym plastycznie w placówkach partnerskich, studium porównawczego, opisu trzech modeli pracy z dzieckiem zdolnym plastycznie z krajów partnerskich, Innowacyjny Model diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie - mającego służyć w kształceniu przyszłych pedagogów oraz podnoszącego kwalifikacje obecnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
V. Przeprowadzenie szkolenia z Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie dla 20 nauczycieli klas 1-3 chętnych do wzięcia udziału w badaniach pilotażowych ze szkół podstawowych województwa małopolskiego. Szkolenia prowadzone będą w Kampusie Krakowskiej Akademii przez specjalistów-metodyków z Krakowskiej Akademii.
VI. Wdrożenie wypracowanego Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie klas 1-3 – badania pilotażowe w wybranych szkołach podstawowych woj. małopolskiego (prowadzenie zajęć z wykorzystaniem Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie) oraz badania pilotażowe na grupie studentów pierwszego roku Kierunku Pedagogika specjalność Pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem plastycznym
VII. Ewaluacja Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie klas 1-3
VIII. Konferencja podsumowująca i upowszechnianie efektów (100os) – skierowana do wszystkich nauczycieli klas 1-3 województwa małopolskiego - prezentacja teoretyczna wypracowanego Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie klas 1-3 oraz wyników pilotażu i ewaluacji
IX. Raport końcowy – przedstawienie rezultatów i produktów projektu
