Tworzenie MODELU

beak   WH

Innowacyjny Model


Trwają prace nad kolejnym działaniem w ramach projektu Nauka – Sztuka – Edukacja - wypracowanie Innowacyjnego Modelu diagnozy, metod, form pracy i opieki nad uczniem zdolnym plastycznie dla klas 1-3, w oparciu o doświadczenia zebrane w czasie wizyt studyjnych na Słowacji, Ukrainie i Słowenii. Model ten opracowany jest przez naukowców biorących udział w projekcie i zostanie zamieszczony na stronie internetowej poświęconej realizacji projektu.

Poniżej zamieszczamy nazwiska naukowców, twórców modeli cząstkowych, oraz tytuły ich opracowań:

--> Prof. dr hab. Teresa Giza, Diagnoza uzdolnień plastycznych uczniów w młodszym wieku szkolnym w Słowacji, Słowenii i na Ukrainie. Możliwości wykorzystania doświadczeń zagranicznych w edukacji wczesnoszkolnej w Polsce

--> Prof. dr hab. Stanisław Hryń, Program nauczania z zakresu plastyki dla klas I – III szkół podstawowych.

--> doc. dr Danuta Skulicz, Metody i techniki kształtowania zdolności plastycznych dzieci w młodszym wieku szkolnym. Model metodyki edukacji plastycznej dzieci.

--> dr Joanna Aksman, Kształcenie i dokształcanie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – w kierunku rozwoju pierwszych nauczycieli uczniów zdolnych plastycznie (na bazie doświadczeń szkolnictwa Słowacji, Słowenii, Ukrainy i Polski).

--> dr Maria Kliś, Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wspierania rozwoju i sprawowania opieki nad dziećmi uzdolnionymi plastycznie.

Wypracowany model ma służyć w kształceniu przyszłych pedagogów oraz podnoszeniu kwalifikacje obecnych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w Polsce.